30/08-10

Det senaste dagarna har det varit riktigt uselt väder i Umeå. Regn, blåst och en ruggig höstkyla. Vad gör Lovis då det är dags för promenad och man rasslar med kopplet? Går och gömmer sig såklart :P
.
Vi har mött flera roliga personer ute på promenad. Bland annat två fransyskor som bara talade franska. Tur att jag läste franska i grundskolan så att jag åtminstone kunde berätta vad Lovis heter, hur gammal hon är och att hon är söt ;)
.
Vi har börjat med "Skvallerträning". För er som inte vet vad det är, kan man kortfattat säga att: Lovis får som uppgift att scanna omgivningen på promenad. Och så fort hon ser en hund, ett barn, en bil, en cykel, en fågel, en igelkott, eller vad man nu tränar henne till, så kommer hon till mig och "skvallrar" och får då en belöning.
Allt görs med klicker, och Lovis är så fantastiskt smart att vi häpnar varje gång hon gör rätt. Superduktiga tjejen! :D
.
Lillbebisen har fått 10 nya tänder hittills!
"Tja morsan, liggeru här å slappar? Glöm det, nu blire röj!"
.
.
.
Till Thomas Andersson:
Jag vet inte hur du har fått för dig att detta är en blogg om jakt då jag aldrig nämnt ett ord om det. Jag äter inte kött och är emot jakt. Lovis är ingen jakthund och kommer aldrig att vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0