27/6-10 Träning

Efter bildkavalkaden ska jag berätta lite vad Lovis har lärt sig hittills.
Jag började klickerträna henne för fyra dagar sedan, vilket gick jättebra!
Det tog tio minuter för henne att förstå att klick = godis. Sen var det bara att köra på.
Det första vi tränade in var ögonkontakt, och jag blev chockad över hur snabbt hon lärde sig.
Dagen efter lärde hon sig Sitt - vilket sitter klockrent.
Och idag lärde hon sig Vacker Tass.
Om hon är såhär snabblärd och smart borde jag börja fundera ut vilka trick hon ska lära sig själv senare när alla konventionella trick är klara.
Kanske en hund som kan koka kaffe? Hon kanske kan dammsuga? Bara fantasin sätter gränserna ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0